söndag 13 januari 2008

Hur jag har organiserat mig själv

Dags att rannsaka mig själv och se om jag har följt de mål som jag föresatt mig. Listan som jag skrev i det allra första bloggmeddelandet ska ses över.


Nummer ett: Lägga mig tidigare. Ha. Host. Nej, jag kan tyvärr inte säga att jag har blivit bättre på att lägga mig tidigare. Snarare tvärtom. I och med alla helger som varit så har jag lagt mig senare för vi har varit hemma båda två. Och två trötta vuxna är nästan lika med en halv normalpigg vuxen.


Nummer två: Yoga. Mnja, jag fick ju en yogamatta i julklapp så nog har det blivit mer träning hemmavid. Jag ska vara nöjd med det så länge men lite mer och lite oftare är önskvärt.


Nummer tre: Minska på onödigt godisintag. Okej. Det har varit jul. Och nyår. Och trettonhelgen. Och idag är det dessutom tjugondeknut-nu dansas julen ut. I rest my case.


Nummer fyra: Vara mer kreativ. JA. Det har jag. Maken sa tidigare idag att jag hade blivit mer effektiv. Inte lika med kreativ men nästan.


Nummer fem: Ta itu med eller kasta bort oavslutade projekt. Idag kastade vi ut julgranen. Eller den fick i alla fall åka upp på vinden där den får vila upp sig tills december. Kan inte någon lägga mig på vinden också. Just nu skulle det kännas fint. Lagom till jul hämtar man ner mig och berättar att jag lyckats få både examen och jobb under året. Tack, tack.


Nummer sex: Starta nya roliga projekt. Nej. Har däremot samlat mina gamla i ett par slitna kassar vid skrivbordet. Där ligger de och tittar förebrående på mig.


Så, vad kan jag lära av detta? Listor är roliga att skriva men inte lika roliga att följa.

Inga kommentarer: