fredag 14 december 2007

Hur man organiserar sig själv

Vad gjorde man av all tid innan barnen kom? Säg det den som vet. Jag har ett vagt minne av långa, tysta frukostar framför tidningen eller med blicken i fjärran. Jag tror fortfarande, trots två små barn, att jag ska få sovmorgon på helgerna. Bara för att det är helg. Eller att det inte ska straffa sig att sitta uppe sent på natten. För jag kan ju ta det lugnt i morgon. Nej, ur led är tiden. Och vad borde jag göra? Här följer en seriös lista på saker som jag ska göra i mitt nya liv. Det som alltid börjar i morgon.

- Lägga mig tidigare.
- Yoga. Kroppen vaknar och gör inte lika ont längre. Andningen blir lugnare och stressnivån sjunker. Huvudet töms på skräp.
- Minska på onödigt godisintag. Hellre mörk choklad än äckligt gummigodis. Kräva att jag ska sluta helt med godsaker skulle bara vara att lura mig själv.
- Använda den lilla lediga tid jag har till något kreativt. Detta kan givetvis innebära att hämta inspiration från Desperate Housewives, men helst inte för mycket tv. Min hjärna har mikrats till en liten brun ärta.
- Ta tag i alla mina oavslutade projekt eller helt enkelt kasta bort dem. Viktigt är i alla fall att inte låta dem ta mer plats i ångestbanken. Där finns redan för många måsten.
- Starta nya roliga projekt.

Spännande fortsättning följer.

Inga kommentarer: