onsdag 26 december 2007

Klister i huvudet

Efter att jag tagit mig i kragen och fått iväg mailet till Dell tänkte jag att problemet var löst. Så var inte alls fallet. Långt i från. Problemet har bara börjat. Eftersom deras hemsida är allt annat än användarvänlig tog det en lång stund innan jag förstod vart jag skulle skicka mailet. Teknisk support krävde något slags id-nummer på datorn. Allt krångel gjorde att jag till slut mailade till kundtjänst trots att jag insåg att de nog skulle hänvisa mig vidare.

Mycket riktigt. Efter ett par dagar fick jag ett svar där de beklagade mitt problem, men de kunde tyvärr inte hjälpa mig. Jag måste kontakta teknisk support trots allt. Med lite hjälp av maken att hitta rätt dator-ID-serie-nummer(?) kunde jag komma åt mailen till supporten och skickade samma mail som till kundtjänst.

Efter ett par dagar fick jag svar där de beklagade mitt problem, men de kunde tyvärr inte hjälpa mig. I stället hänvisade de mig vidare till deras mjukvarusupport. Och de tar betalt för sina tjänster. 1, 90 kronor minuten för guidning på telefon. Billigt, tyckte M, men jag vet inte. Känner mig inte alls särskilt lockad av att ringa dit. Hur lätt är det att bli guidad på telefon när jag knappt hittar rätt datanummer själv? Suck.

Fortsättning följer under 2008. Kanske.


Inga kommentarer: