torsdag 27 december 2007

Intervju med en treåring

Vad heter du?
Viggo Mikel Linn

Hur gammal är du?
3 åj (visar på fingrarna)

Var bor du?
På jorden

Vad tycker du är roligt?
Jag tycker om att leka. Bygga stort hus, vill det nu mamma, snääälla, kom.

Vad tycker du är tråkigt?
Neeej, tycker inget är tråkigt.

Varför sover man på natten?
Jaaa... man ska borsta tänder och ha nallen. Ja e pigg nu. Musse Pigg. Pappor och mammor ska vakna på natten när jag ropar.

Vad ska du bli när du blir stor?
Jag ska gå på bio när jag blir stor.

Vad ska du se för film?
Tigerfilmen.

Var kommer bebisar ifrån?
Din mage, mamma.

Vad gör bebisar?
Dom busar, äter tutte.

Har du varit bebis?
Ja, pappa, mamma, Viggo, Love, alla bebisar.

Vilka är dina finaste kläder?
Pappa måsse söpa sopis-kranis-tröja. (Byggare Bob)

Finns tomten? Vart bor han?
Ja, han bor i bion.

Vem är din bästa kompis?
Sixten är min bästa vän.

Vilket tycker du är det finaste ordet?
Bajs-ordet.

Vilket är det fulaste då?
Fula bajs.

(Här ballar intervjun ur och Viggo svarar bajs på allt.)

Finns det något du är bra på?
Ingenting...

När blir mamma och pappa arga på dig?
När jag sparkar bollen.

Vad ska du göra nu?
Sova. Neeej! (ler)

2 kommentarer:

Unknown sa...

Ååå vad gulligt!! Och vilken rolig intervju! Treåringar är ju helt underbara.

Vi måste ses efter alla helger, vi kommer förmodligen att åka en sväng till Gbg i januari... Och ni kommer ju kanske hit också då!

God fortsättning och ett riktigt gott nytt år från oss i Falkenberg.

Sofia

Angelique Lind sa...

Det var jätteroligt att göra eftersom svaren blir så oväntade. Jaaa, vi måste försöka ses i januari.
God fortsättning och gott nytt år!!! Kram.