söndag 16 december 2007

Nu jävlar ongar...

... sa Peter Apelgren igår kväll när han berättade anekdoter om sin uppväxt. Hans mamma hotade med hyvel/elvisp/tomtebloss om han och hans två bröder smutsade ner de kanariegula hemsydda kläderna. Vilket de givetvis gjorde genom att smälla smällare på en leråker. Jag skrattade så jag fick ont i magen.
På det hela taget var det en helmysig kväll på Ruckmans med fantastiskt god mat som vi åt alldeles för mycket av och god öl som jag fick alldeles lagom av och en väldigt god budapestrulle till efterrätt som jag tog alldeles för lite av.
Kvällen till ära hade jag grå klänning med bordeauxfärgade stövlar. Kände mig väldigt fin och nöjd med att jag inte bar svart vilket jag annars alltid brukar göra.
Det hade gått bra för barnvakterna och alla barnen sov sött när vi kom hem vid midnatt. Vi är ett evigt tack skyldiga till dessa två julänglar som tillät en trött mamma och en trött pappa att få lite vuxentid.

Inga kommentarer: