fredag 16 april 2010

Fredag



Lånade Katt på hett plåttak igår på biblioteket. Har länge velat sett den och jag blev inte besviken. Fantastisk dialog och handling och ett driv framåt i berättelsen som gjorde mig trollbunden från första stund. Det som jag gillar med filmer som är baserade på pjäser är att de alltid har en så bra dialog. Kanske därför jag också gillar Woody Allen.



Hela veckan har präglats av förkylning och pollenallergi. Har hittat en allergimedicin som verkar fungera så nu är det bara att försöka kurera förkylningen. Jag har druckit en del havtornsjuice. Havtorn innehåller massor av vitaminer och antioxidanter och har använts som medicinalväxt i bland annat Kina och Tibet sedan länge. Sen kan man ju diskutera hur mycket det hjälper när man redan är förkyld men det kan ju inte skada att få i sig vitaminer.


Nya vårgardinerna kom upp idag och gav hela vardagsrummet vårkänsla. De är mörkturkosa och i glest vävd hellinne vilket känns luftigt och fräscht. Alla nyanser av blått är tydligen inne i år. Som vår- och sommarmodet varje år. Typ.

Tomatplantorna växer och behöver nog snart nya krukor. Det är fortfarande för kallt för att ställa ut dem men snart så. Har satt gräslök också. De båda kan bli en fin side-dish, kanske till grillat. Mums. Ikväll blir det dock lasagne har maken lovat.

Trevlig fredag!

1 kommentar:

Hanna sa...

Lagar Micke lasagne? Vi kommer omedelbums!! Kram