lördag 24 april 2010

Balkongen


Micke städade balkongen som utlovat för det behövdes verkligen. Tyvärr har våran trall blivit ganska grå under de här åren vi haft den så den ser inte så rolig ut längre. Tursamt nog finns det fina plastmattor man kan köpa för en billig penning som gör fint igen.
Just nu ser balkongen inte så mycket ut för världen men jag har satt tomater, persilja, dill och gräslök och väntar på att kunna sätta ut krukorna. Och så tänkte jag mig en bänk med några blommor och kanske en och annan dekoration.
Det här med blommor till vår balkong är lurigt. Vi har sol från morgon till sen eftermiddag och det är ganska blåsigt emellanåt. Penseer brukar klara det mesta men jag är lite trött på dem. Funderar på att köpa en ros i (stor) kruka. Jag skulle kunna ställa den i hörnet eller mot väggen och då blir den inte så utsatt för vinden. Solen borde den tåla. Läste att en ros som är bra att ha i kruka var Austinrosor, eller engelska rosor, och där verkar det finnas många sorter att välja mellan. Det blir nog till att läsa på lite mer innan jag bestämmer mig.

Inga kommentarer: