söndag 17 februari 2008

Spel

Förr i tiden, innan barnen, kunde vi sitta och spela spel tills långt fram mot småtimmarna utan att det störde oss nämnvärt. Jag behöver kanske inte förklara varför det inte fungerar idag. Men, nu har jag återupptäckt ett roligt och snabbt spel som inte tar för mycket av ens tid, särskilt när den store killen hoppar på en och ropar. Jag pratar om Pacman. Helt galet roligt. Spela här!


Häromdagen plockade jag dock fram Civilization 4 som jag köpte för något år sen. Egentligen tycker jag det blir tråkigt så fort städerna blir för stora för det roligaste är att bygga upp landet, men eftersom jag varit tvungen att skriva essä den här veckan har det varit en bra verklighetsflykt. Snart är essän klar i alla fall trots spelmissbruket.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag hade ett seriöst Final Fantasy-beroende för ett par år sen. Givetvis innan jag var mamma... Men men, tur att det finns snabbspel. Fast för min del blir det knappt sånt ens. Det enda jag spelar är Anki och Pytte med Sixten. Helt ok det med, i alla fall de första gångerna.

Kram Sofia