söndag 30 maj 2010

5 senses Sunday


seeing: mitt fina rosmarinträd på balkongen (kan även gå under kategorin smelling för det doftar ljuvligt)

tasting: nybakad hallon- och blåbärspaj för att fira Mors Dag

hearing: mig själv nynna hela dagen på vinnarbidraget i ESC

smelling: syrenbuskarna på gården

feeling: trött men nöjd med skön familjehelg som bland annat innefattade en tur till Varbergs fästning i blåsigt men soligt väder

Idén kom från den här bloggen. Kanske borde skriva de svenska sinnena istället men engelskans ing-form, pågående form, är väldigt användbar och tyvärr även svåröversatt. "Håller på att" är väl det närmaste man kommer i svenskan. Inte alls lika bra. Eller?

1 kommentar:

Anna - House Of Svea sa...

Hallå!

Vad kul att du kikade in hos mig. Jag är supernöjd med min Kitchen Aid, den är verkligen gedigen i jämförelse med många andra kökhjälpar som jag har haft!

Kram

Anna