fredag 9 januari 2009

Ibland vill det sig inte riktigt men så blir det bra ändå.

Efter att ha varit sänkt av influensan i några dagar behövde jag komma ut en sväng och tog mig följdaktligen in till stan. Utan barnen ska tilläggas vilket var som semester. Bara att få åka spårvagn och lyssna på Ipoden ifred hela vägen räckte långt.

Men jag hade en plan, och det var att handla lite garn till mig och hobbyfärg till pojkarnas nallesäng. Väl på garnaffären var båda garnerna som jag hade tänkt köpa slut och skulle inte komma in förrän nästa vecka. I nästa butik var äggkopparna som jag ville ha tyvärr slut. Leveransdatum okänt. Och när jag väl hittade rätt hylla i den välsorterade hobbyaffären var den röda färgen som jag ville ha, just det, slut. Som en alternativ lösning på mitt skriande pysselbehov gav mig av till Stadsmuseets butik där de säljer Frosta Designs virkpaket. Väl där får jag se att de just den här fredagen hade stängt för inventering. Suck, inte min dag direkt, men den var snäll mot plånboken. Det slutade med två lattemuggar som kommer matcha äggkopparna (när jag väl får tag i dem) och en fin tröja till Micke.

Förresten beställde jag virkpaketet som jag ville ha från nätet. Såhär ska den se ut. Bild på hur min version blir kommer upp senare.

Förresten en gång till, så har jag stickat klart tröjan till Love och gjort en fin nallefilt av mormorsrutorna. Mycket pyssligt vilket också har satt sina spår i både handleder och nacke, men vem vet, jag kanske blir starkare av det. Bilder på underverken kommer när det blir dagsljus igen så att färgerna kommer till sin rätt.

Puss och kram. Pyssel och kramp.

Inga kommentarer: