onsdag 24 december 2008

Julafton

Fyra månader sen senaste inlägget är det väl dags att skriva något igen. Julafton passerade lugnt. Svärmor var här till allas glädje. Maten blev god men framförallt blev det lagom av allt så det räcker till kvällsmums och lunch imorgon men vi behöver inte äta Jansson och prinskorv till efter nyår. Micke mådde tyvärr dåligt, något slags magvirus, och sov en del i förmiddags men hämtade sig framåt kvällen. Han som aldrig är sjuk blir dålig på julafton. Typiskt.

Alla hade varit snälla i år och fick fina julkappar. Jag fick ett års abonnemang på Flicker Pro där jag kommer lägga upp en massa bilder framöver. Dags att ta båten ut till öarna och fota skärgården i vinterskrud. Svärmor hade sytt en linneklänning/tunika som är jätteskön att glida runt i. Maken gav mig svarta tigths och en fin svart blus som jag tänkte ha på nyår.

Barnen fick en MASSA grejer som de säkert inte behövde men det är ju bara jul en gång per år. En radiostyrd bil, ett paraply och en slags kaptensmössa blev årets julklappar för att inte tala om skelettdinosarna som Viggo tjatat om i minst en månad. Love var inte lika intresserad av julklappsöppnandet utan sprang till kastrullskåpet och drog ut allt där så fort vi tittade bort.

Snart är det mitt favoritjulprogram, Karl Beril Jonssons julafton. Åsa Linderborg skrev ett intressant inlägg om det i Aftonbladet idag.

God jul!

Inga kommentarer: